Vanadis® NIPT
Kundtjänst
Babyscreen tillhandahåller kundtjänst för både patienter och partners. Kundtjänst har tillgång till alla system och bokningar, rutiner och kontaktpersoner. Patienter och partners får hjälp med allt från frågor till provsvar, rutiner och betalningar. Babyscreens kundtjänst nås via telefon eller mail och avdelningen är öppen måndag – fredag 09:00-12:00 och lördag 09:00-18:00. Mail besvaras vanligtvis inom 24 timmar.
Full spårbarhet
I vårt eget journalsystem finns alla uppgifter om patient, transport och provsvar. Kundtjänst har ett gott samarbete med laboratoriet och kan alltid vara behjälplig när ett prov analyseras och förväntas vara färdigställt.
Remitering
Babyscreen har upparbetade remissvägar med regionerna, och våra läkare hjälper till att remittera patienter vid behov.
Klarna betallösning
Babyscreen erbjuder betalning via Klarna. Detta är smidigt för patienterna som kan välja på flera olika betalningsalternativ, inklusive delbetalning.
Transportlösning
Babyscreen har avtal med flera transportbolag så som Bring och Postnord. Det innebär att vi kan tillhandahålla färdiga returösningar för patienter och partners, med förtryckta returetiketter och QR koder. Transporterna är spårbara vilket gör att vi kan följa alla sändningar som vi använder i Sverige.
Provsvars utlämning
Provsvaren från iLab lämnas i regel ut via vårt eget journalsystem. Även Labportalen och Patientportalen kan användas vid behov. NIPT resultat utan avvikelser skickas alltid på mail till patient där tvåstegs identifiering krävs. Patient kan efter identifieringen ladda ner sitt provresultat i både mobil och dator. På svarsrapporten hittar man även QR-kod för könsbestämning. Vid avvikande provresultat, kontaktas man alltid av våra läkare via telefon.
IT system
Babyscreen har ett eget journalsystem för patientdata och provsvar. Ett registreringsformulär skickas alltid ut till patient inför sitt besök. Formulären är olika utformade baserat på vilken tjänst man bokat. Utöver detta system så ansvarar Babyscreen att följa rutiner gentemot laboratoriet och partners.
Bokadirekt kalender
Babyscreen använder sig av det smidiga och enkla bokningsprogrammet Bokadirekt. När man färdigställer sin bokning på hemsidan och Bokadirekt, får man både bokningsbekräftelse, samt betallänk via Klarna. Vår kundtjänst är alltid behjälplig om man önskar boka via telefon eller mail.
Marknadsföring
Babyscreens tjänster annonseras på Google via Google Ads, samt Sociala Medier.
Våra samarbetspartners
Babyscreen är stolta över att samarbeta med följande företag och institutioner. Tack vare ett noggrant urval kan vi erbjuda trygga och säkra vårdtjänster till våra patienter.
